Šta je B2B integracija i kako ona pomaže preduzećima?

B2B integracija je termin koji poslovni svet koristi godinama. Ali šta je integracija u poslovanju? I zašto vam je važno da integrišete B2B? Saznajte više o najboljim praksama B2B integracije i oslobodite njen puni potencijal.


Kako vaše poslovanje raste, verovatno ćete raditi sa više dobavljača i partnera. Iako postoje mnoge prednosti saradnje sa spoljnim dobavljačima, ove veze takođe mogu biti izazov za upravljanje i mogu rezultirati dodatnim opterećenjem koje može negativno uticati na produktivnost i profit.

To je uobičajen scenario sa kojim smo se susreli mnogo puta, a to je onaj gde je B2B

integracija može da napravi razliku.


Ovako to obično ide: srednja kompanija počinje da trguje sa jednim od velikih korporacija, što znači da mora da se integriše sa njihovim sistemima. Preduzeće srednje veličine prima sve standardne dokumente narudžbine, izveštaje o zalihama, zahteve za ponude i potvrde o plaćanju itd.) elektronski i automatski od velike korporacije, a zauzvrat mora sve da pošalje nazad na isti način. U početku „prisiljena“ da se pridržava, kompanija ubrzo shvata prednosti korišćenja istog modela sa svojim drugim, mnogo manjim partnerima.


Uskoro, rastuća kompanija će moći da uradi stvari kao što su: provera statusa snabdevanja sirovinama, postavljanje metrike porudžbina koja povezuje njihovu knjigu dolaznih porudžbina i zahteve za zalihama materijala za naredni period, i uskladi to sa nivoima zaliha svojih dobavljača i, na kraju, njihove cene u realnom vremenu. To znači da sada mogu automatski da provere svoje potrebe i da naruče od najpovoljnijih dobavljača u to vreme, neprimetno povezujući svoj i ERP svog partnera.


Sve se to radi automatski i korišćenjem elektronske razmene dokumenata. Smanjuje troškove, poboljšava profitabilnost, oduzima vreme od rasporeda snabdevanja i može značajno da poboljša tok novca. Ljudsko učešće je smanjeno, a stopa grešaka opada. 


Koliko god vaše preduzeće trenutno bilo veliko ili malo, može imati koristi od potpune implementacije B2B integracije. Bez obzira na industriju kojoj pripadate, B2B integracija će doneti neke ključne prednosti vašem poslovanju:


  • smanjena potreba za ručnim unosom podataka – ušteda mnogo vremena i novca
  • poboljšana tačnost i efikasnost – povećanje produktivnosti
  • uvid u poslovne procese u realnom vremenu – pomaže vam da reagujete i prilagodite se kada je to važno
  • poboljšana saradnja sa partnerima – omogućavajući bolju komunikaciju i laku ugradnju partnera
  • poboljšano i pojednostavljeno donošenje odluka – pomaže vam da donesete informirane strateške odluke ili da brzo reagujete u slučaju problema kao što je kašnjenje isporuke

Možda ste mali, porodični biznis koji želi da napravi korak i radi sa više velikih igrača u vašoj industriji ili jednostavno želite da smanjite opterećenje i imate više slobodnog vremena, možda da uvedete nove inovacije ili podstaknete dalji razvoj poslovanja .


Ili ste kompanija u lancu snabdevanja koja treba da obrađuje stotine ili hiljade transakcija dnevno i želite da budete sigurni da sve teče glatko, čak i u dane kada treba da obradite najveći obim transakcija, na primer u dane rasprodaje ili one kritične dane pre praznika.


Nijedna kompanija nije prevelika da joj ne treba, ili premala da ne bi imala koristi od digitalizovane i automatizovane B2B razmene podataka.


Kako funkcioniše B2B integracija

Dakle, šta je tačno poslovna integracija? Definicija poslovne integracije je: način povezivanja različitih digitalnih sistema, aplikacija, tehnologija i protokola na način na koji su u stanju da komuniciraju i razmenjuju informacije. Slično kao što dvoje ljudi koji govore različite jezike mogu da komuniciraju ako oboje govore treći, zajednički jezik, na primer engleski. Business-to-business integracija omogućava tehnologijama koje govore različite jezike da pronađu zajednički jezik. I obavlja svoj posao veoma brzo, mnogo brže od bilo kog čoveka.


Postoje četiri osnovna koraka procesa:

1. izdvajanje informacija iz izvorne aplikacije – ovo može biti dokument narudžbenice (POs).

2. pretvoriti format dokumenta u standardizovani format koji se može deliti i čitati

3. poslati informaciju (dokument) koristeći ugovoreni transportni protokol

4. ciljni sistem prima informacije i transformiše ih nazad iz standardizovanog formata u lokalno dostupan dokument.

Gornji primer ilustruje komunikaciju sa eksternim sistemima, ali B2B integracije se takođe mogu koristiti za komunikaciju internih sistema vaše kompanije.


Vrste B2B integracije

Kada posmatramo tipove integracije, možemo ih klasifikovati iz dve perspektive – šta je integrisano – podaci ili ljudi – i kako je integrisano ili arhitektura rešenja.


ŠTA


  • integracija na nivou podataka – koristi se u gornjem primeru sa nalogom za kupovinu ili u bilo kojoj transakciji između različitih poslovnih procesa, kao što su naručivanje za gotovinu ili nabavka za plaćanje
  • integracija na nivou ljudi – koristi se za upravljanje zajednicom i klijentima, automatizovanu saradnju između partnera kao što su finansijske institucije ili dobavljači logistike.


KAKO

  • Rešenje za integraciju B2B u oblaku – jeftino, jednostavno za korišćenje i najpovoljnije
  • lokalno rešenje za B2B integraciju – praktična interna kontrola, ali zahteva značajno vreme, resurse i tehničku ekspertizu, i može predstavljati problem ako odlučite da se preselite
  • hibridno rešenje za B2B integraciju – pogodnost i niža cena rešenja u oblaku u kombinaciji sa fleksibilnošću i kontrolom lokalnog rešenja, ali i dalje zahteva značajan interni unos i stručnost.


REDOK omogućava B2B integraciju vođenu oblakom koja je obično najbolji izbor za preduzeća, posebno ona bez velikih internih resursa. EDI B2B integracija zasnovana na oblaku omogućava vam da brzo i bezbedno obrađujete sve vaše važne podatke, koristeći jednu platformu, istovremeno nudeći fleksibilnost i prilagodljivost. To znači da možete implementirati nove procese kako se vaše poslovanje razvija, a vaše EDI rešenje će se razvijati sa njim. Osigurava istinsku skalabilnost i pomaže kompanijama da rastu, a istovremeno je i opcija bez brige.


Šta je primer B2B integracije

Uzmimo, na primer, proizvođača automobila koji želi da nabavi sirovine.

Prema našem iskustvu, proces dobijanja čelika bez B2B integracije bi izgledao otprilike ovako:

  • kontaktirati dobavljače za dostupnost i cene
  • dobivanje ponuda
  • analiziranje i upoređenje
  • biranje dobavljača
  • slanje naloga za kupovinu
  • izvršenje uplate
  • primitak priznanice


Sa B2B integracijom, proizvođač automobila može da uradi sledeće:

  • proveriti status snabdevanja sirovinama od različitih dobavljača istovremeno
  • postaviti metriku porudžbina koja povezuje ulaznu knjigu porudžbina i potrebe zaliha materijala za naredni period
  • uskladiti to sa nivoom zaliha dobavljača i njihovim cenama u realnom vremenu
  • potreba za automatskom proverom
  • auto-porudžbina od najpovoljnijeg dobavljača


Najveće prednosti rešenja za B2B integraciju (po delatnostima)

Bez obzira kojoj industriji pripadate, možete postići velike prednosti ako koristite B2B integraciju. Evo nekoliko praktičnih primera B2B integracije po delatnostima.


Proizvodnja: Lako razmenjujte informacije o kupcu i dobavljaču, upravljajte nabavkom i isporukom i integrišite različite formate datoteka i inženjerske datoteke.


Veleprodaja i distribucija: Obradite porudžbine brzo, skladištite pravu količinu zaliha, smanjite povraćaj sredstava, vreme i naknade i bezbedno komunicirajte sa finansijskim institucijama.


Hrana i piće: Steknite veću vidljivost u lancu snabdevanja, planirajte inventar sa većom preciznošću i manje otpada, lako pratite pošiljku do njenog izvora u slučaju povlačenja i pridržavajte se bezbednosnih propisa.


Transport i logistika: Obezbedite tačnu i blagovremenu isporuku svega, od narudžbine za kupovinu do potvrde otpreme, integrišite sisteme upravljanja skladištem, povećajte troškovnu efikasnost tendera za utovar i obezbedite usklađenost ugovora.


Izazovi B2B integracije

Rešenja za B2B integraciju u kompaniji i u oblaku mogu se suočiti sa nekim izazovima kada je u pitanju implementacija od kraja do kraja.


Proces može da izleda zastrašujuće i složeno.

Morate uzeti u obzir resurse koje ćete imati na raspolaganju.

Nove tehnologije se stalno razvijaju i potreban je trud da bi se održao korak.

Postoji širok spektar komunikacionih protokola za podršku.

Trgovinski partneri mogu biti otporni na promenu načina na koji rade.

Državni propisi se menjaju i zahtevaju prilagođavanje.


Međutim, važno je biti svestan da, iako se integracija ne dešava preko noći, korišćenje pomoći stručnjaka i profesionalaca iz industrije i ulaganje vremena u razvoj dobro strukturiranog plana koji najbolje odgovara vašem poslovanju je vredno truda, ulaganje u svoju budućnost. To je kao kreiranje efikasnog plana vežbi – može izgledati komplikovano kada počinjete, ali uz pravo uputstvo možete brzo iskusiti sve prednosti i ostvariti značajan napredak. I sve zavisi od vaših specifičnih potreba, tako da je odabir pouzdanog dobavljača rešenja za B2B integraciju prvi korak na tom putu.


Budućnost B2B integracije

Sa trendovima i tehnologijama koje se stalno razvijaju, možemo biti sigurni da će budućnost B2B integracije karakterisati fleksibilnost, koja je ključna za prilagođavanje svim promenama i izazovima, kao i jednostavnost, jer je dizajnirana da pomoći ljudima i olakšati im život. Vreme i resursi potrebni da se to postigne nastaviće da se smanjuju kako budu ostvareni novi napredak, a posao više neće morati da se bavi teškim izazovima. Umesto toga, integraciju će za vas obaviti iskusni profesionalci za integraciju, a vi ćete zauzvrat steći konkurentsku prednost i agilnost.


Obavite B2B integraciju kako treba sa REDOK-om

Ponekad kada naši klijenti pogledaju gde se nalaze na putu B2B integracije, to može izgledati i zastrašujuće (Da li smo zaostali?) i zastrašujuće (ovo sve deluje tako složeno). Vrlo česta i potpuno razumljiva briga je: Kako to možemo da učinimo sami po pristupačnoj ceni?


Ovde REDOK može biti vaš partner od poverenja. Naša platforma za B2B integraciju godinama pomaže preduzećima poput vašeg i razumemo ne samo izazove, već i strahove koji mogu biti uključeni.


Nudimo jednostavnu za implementaciju i jednostavnu za korišćenje integracijsku platformu koju možete isprobati koliko god želite i koja se može koristiti za pravi posao. Naplatićemo samo kada želite da pređete na početni nivo broja partnera i dokumenata.


Tu smo za sva vaša pitanja i nedoumice, da vas podržimo na vašem putu i ​​pomognemo vam da dobijete najbolje B2B rešenje za vaše potrebe.





















Šta je EDI integracija i kako to učiniti da radi za vas?