Kako svet postaje sve digitalniji, tako će i vaš lanac snabdevanja. Saznajte više o digitalnoj transformaciji lanca snabdevanja i kako da to učinite da funkcioniše za vaše poslovanje.
Kada započnete posao, broj veza koje razvijate sa kupcima i dobavljačima je mali, i kao rezultat toga, obično možete upravljati ovim vezama „ručno“. Kako obim poslovanja raste, međutim, održavanje čvrste kontrole nad rastućom mrežom veza i rezultirajućom komunikacijom postaje sve teže. A da ostanete povezani je ključno - kako za današnje poslovanje, tako i za vaš budući rast. Tu dolazi digitalna transformacija. Hajde da pogledamo kako davanje digitalnog pristupa svim vašim klijentima i dobavljačima može podržati povećanje vašeg poslovanja.
Tradicionalni lanac snabdevanja naspram digitalnog lanca snabdevanja
Digitalni lanci snabdevanja se često hvale zbog svoje sposobnosti da obezbede bolju vidljivost i transparentnost. Međutim, neka vlasnička rešenja čine ove prednosti dostupnim samo ako svi u lancu snabdevanja imaju pristup istim digitalnim alatima. Integrisana rešenja kao što su usluge upravljanja EDI omogućavaju svima da uživaju u prednostima digitalizacije, čak i vašim dobavljačima i klijentima koji nisu EDI.
Pre nego što zaronimo u prednosti digitalne transformacije, hajde da vidimo tačno gde leži razlika između tradicionalnih i digitalnih lanaca snabdevanja. Iako tradicionalni lanci snabdevanja i dalje uspešno podržavaju mnoga preduzeća, sve više ih zamenjuju digitalne alternative.
Od ručnih do automatizovanih
Tradicionalni lanac snabdevanja je linearni proces koji počinje tako što zaposleni generiše ponudu, ili prima porudžbinu, nabavlja sirovine i transport i završava se tako što gotov proizvod stigne do kupca. Svi neophodni i raznovrsni koraci u ovom lancu se izvode ručno, sa malo ili bez automatizacije. Kao rezultat toga, ovaj tip lanca snabdevanja je često sporiji, manje efikasan i može biti skloniji ljudskoj grešci od digitalnog.
Digitalni lanac snabdevanja, s druge strane, u potpunosti koristi tehnologiju u svakom koraku procesa. Od prijema porudžbine, nabavke, do distribucije, svaka faza se odvija korišćenjem automatizovanih sistema. Ovo doprinosi bržem i efikasnijem lancu snabdevanja.
Od dugotrajnih vremena do realnog vremena
Zbog ručne obrade, vreme isporuke u tradicionalnom lancu snabdevanja će biti duže, a dugoročna ekspanzija vašeg poslovanja može da pati od akumuliranih efekata ovog sporog tempa. Prihvatanjem digitalizacije, možete preuzeti veću kontrolu nad svojim lancem snabdevanja, češće obrađivati više narudžbi i brže obrađivati veće količine. Ovo poboljšanje efikasnosti lanca snabdevanja odmah smanjuje vreme isporuke. Za vaše klijente to može značiti dobijanje odgovora u realnom vremenu u svakoj fazi, a za vaše poslovanje — povećanje prihoda od prodaje i niže troškove.
Od odvojenih do integrisanih
U tradicionalnom lancu snabdevanja, informacije su obično zatvorene unutar svake kompanije, što otežava dobijanje kompletne slike o tome šta se dešava. To može dovesti do neefikasnosti i
greške u najgorem slučaju i kašnjenja u protoku kritičnih informacija u najboljem slučaju.
U digitalnom lancu snabdevanja, s druge strane, informacije se elektronski dele između svih članova lanca. Ovo omogućava mnogo veću vidljivost, transparentnost i koordinaciju, što dovodi do efikasnijeg i delotvornijeg lanca snabdevanja.
Od lokalnih do međunarodnih
U tradicionalnom lancu snabdevanja, preduzeća se oslanjaju na lokalne resurse i ručne procese. Ovo može da izazove povećanje veličine ili proširenje na nova tržišta, posebno ako morate da se krećete velikom brzinom da biste uhvatili tržišne prilike. U digitalnom lancu snabdevanja, preduzeća su povezana preko tehnologije i nisu ograničena geografskom blizinom, što olakšava pristup globalnim resursima i podacima. Digitalizacijom lanca snabdevanja možete poboljšati efikasnost, smanjiti troškove i steći uvid u svoje klijente i tržišta.
Šta je digitalna transformacija lanca snabdevanja i kako funkcioniše?
Digitalna transformacija lanca snabdevanja je proces korišćenja digitalnih tehnologija za poboljšanje performansi vašeg lanca snabdevanja.
To će uključivati automatizaciju vaših procesa, povezivanje mnogih različitih sistema, prikupljanje i analizu podataka i korišćenje prediktivne analitike koja će vam pomoći da donesete bolje odluke. Digitalizacijom vašeg lanca snabdevanja možete postići značajna poboljšanja efikasnosti, produktivnosti i vidljivosti i ubrzati ukupne poslovne operacije.
Digitalna transformacija lanca snabdevanja može izgledati kao zastrašujući zadatak, ali ne mora da bude. Evo koraka koje možete preduzeti da biste započeli:
1. Procenite svoje trenutno stanje.
Pre nego što poboljšate svoj lanac snabdevanja, morate da znate odakle počinjete. To znači da pregledate i evidentirate svoje procese kako biste zabeležili kritične putanje aktivnosti, kao i da biste pomogli u identifikaciji oblasti u kojima bi digitalne tehnologije mogle da naprave pozitivnu razliku.
2. Istražite svoje mogućnosti.
Kada znate gde želite da idete, potreban vam je plan koji će vam pomoći da tamo stignete. Možete digitalizovati tokove svojih poslovnih dokumenata sa svim svojim dobavljačima i klijentima korišćenjem EDI platforme kako biste svim svojim klijentima omogućili digitalnu interakciju sa vama. Svi oni se mogu povezati lako i jednostavno.
3. Izaberite platformsko rešenje koje odgovara vašim potrebama.
Izaberite i primenite rešenje koje će vam pomoći da ostvarite svoju viziju digitalnog lanca snabdevanja. Prirodna razmatranja će biti:
– Vaše kratkoročne i dugoročne potrebe za kapacitetom
– Vaši planovi za brzinu širenja vašeg poslovanja
– Vaš nivo internih tehničkih sposobnosti i kapaciteta i kako želite da se to razvija
– Složenost vaših poslovnih procesa; da li su oni relativno standardni ili jedinstveni u vašoj oblasti?
Dok digitalna tehnologija menja lice poslovanja, njena uloga u lancima snabdevanja se sporije usvaja jer zahteva posvećenost više organizacija. Međutim, dugoročna neizbežnost potpunog usvajanja digitalnih lanaca snabdevanja znači da će kompanije koje već danas prihvataju digitalne tehnologije biti najbolje pozicionirane da uspeju u budućem okruženju lanca snabdevanja. A za one koji to rade, postoji niz razloga zašto će imati koristi od digitalnog pristupa svim dobavljačima u svom lancu snabdevanja.
- Omogućava bolju komunikaciju i saradnju između svih uključenih strana.
- Dobavljačima daje mogućnost da prate svoje pošiljke i prate njihov učinak u realnom vremenu.
- On pruža kompanijama potpunu sliku njihovog lanca snabdevanja, olakšavajući na taj način preventivnu analizu kako bi se omogućila identifikacija potencijalnih problema pre nego što se pojave.
Digitalizacija lanca snabdevanja: kako digitalizovati svoj lanac snabdevanja?
Jasno je da je digitalni lanac snabdevanja više usklađen sa savremenim poslovnim i tržišnim zahtevima. Ali kako proširiti ove prednosti na sve u vašem lancu snabdevanja? Evo četiri saveta:
- U potpunosti iskoristite tehnologiju za automatizaciju vaših procesa.
- Koristite podatke da poboljšate donošenje odluka u celom lancu snabdevanja.
- Koristite analitiku da biste identifikovali mogućnosti za poboljšanje.
- Redovno komunicirajte sa svojim dobavljačima i kupcima kako biste bili sigurni da su svi na istoj stranici.
Ako želite da u potpunosti automatizujete obradu svih vaših poslovnih odnosa sa klijentima i dobavljačima, trebalo bi da se odlučite za rešenja koja će vam to omogućiti. Proširene EDI funkcije kao što su Web EDI Portal za kupce i Web EDI Portal za dobavljače
omogućiće i vašim dobavljačima i kupcima koji nisu EDI da iskoriste prednosti digitalne transformacije, pa nastavite da čitate da biste saznali više o tome šta su oni i kako mogu da unaprede vaše poslovanje.
Web EDI Portal za kupce
Web EDI Portal za kupce kao deo paketa proširenih EDI funkcionalnosti omogućava većim preduzećima da se brzo povežu sa tim klijentima bez EDI mogućnosti i da im omoguće pristup automatizovanim poslovnim procesima dobavljača. Distributeri mogu direktno i brzo pristupiti svim svojim poslovnim klijentima i potpuno digitalizovati te veleprodajne kanale.
Glavne prednosti Web EDI portala za kupce:
- Potpuna integracija korisnika: za vašeg klijenta, sve je na samo nekoliko klikova i dostupno čak i ako sami ne koriste EDI sistem.
- Personalizacija cena: cene se mogu u potpunosti prilagoditi svakom kupcu, sa ciljanim popustima na osnovu specifične analize njihovog prethodnog ponašanja prilikom kupovine.
- Globalni doseg na tržištu: portal za klijente funkcioniše kao višejezična B2B veb prodavnica koja omogućava da vaša roba dođe do vaših kupaca širom sveta...odmah.
- Kratko vreme za plasiranje novih proizvoda na tržište: sva nova izdanja proizvoda mogu se lako brzo integrisati u vašu virtuelnu prodavnicu, tako da možete ostati ispred konkurencije.
- Brzina: portal za korisnike omogućava da se vaše porudžbine isporuče brzo i bez grešaka. Čim se naruči, sistem automatski proverava dostupnost proizvoda i preduzima sledeće korake.
- Automatizacija: smanjuje se količina telefonske i e-mail korespondencije, dok je trgovačka transakcija ubrzana i efikasnija.
- Dvosmerni tok: korisnički portal podržava protok informacija sa obe strane i čini razmenu dokumenata lakšom, bezbednijom i pristupačnijom.
- Kontrola i praćenje: status porudžbine, fakture i drugi dokumenti su transparentni i dostupni u svakom trenutku.
- Bolje upravljanje: pojednostavljivanje procesa pruža unapređeno iskustvo i veću efikasnost i poslovnu vrednost za sve uključene.
Web EDI Portal za dobavljače
Uz pomoć Web EDI Portala za dobavljače, kao dela proširene EDI usluge, dobavljači koji nisu EDI mogu pristupiti automatizovanim poslovnim procedurama većih kompanija i poboljšati komunikaciju sa njima. Ovaj modul koristi kako malim dobavljačima, koji ponekad nemaju sopstvenu IT infrastrukturu, tako i kompanijama koje obično traže potpuno digitalni lanac snabdevanja.
Evo glavnih prednosti ove proširene EDI usluge:
- Potpuna integracija dobavljača: proširite svoju mrežu tako što ćete se lakše povezati sa manjim dobavljačima uz uspostavljanje personalizovanih uslova i odredbi za svakog dobavljača.
- Brzina: portal dobavljača značajno skraćuje proces naručivanja. Ako imate veliki broj malih dobavljača, ovo je značajna ušteda vremena.
- Automatizacija: porudžbine se kreiraju automatski sa svom pratećom dokumentacijom (kao što su otpremnice, fakture i potvrde), a cenovnici se mogu automatski ažurirati.
- Dvosmerni tok: komunikacija sa dobavljačima se odvija na standardni B2B EDI način — sa dokumentima koji se šalju i primaju sa obe strane i automatski se čuvaju u ERP sistemu.
- Kontrola i praćenje: Kao i portal za kupce, portal dobavljača omogućava detaljan pregled statusa porudžbine u bilo kom trenutku.
- Bolje upravljanje: sa portalom za dobavljače možete lako da nadogradite svaki aspekt upravljanja lancem snabdevanja. Od kreiranja do završetka, rukovanje narudžbinama je digitalizovano, a mogućnost greške je svedena na minimum.
Pokrenite svoje poslovanje pomoću naše platforme jednostavne za korišćenje
Jasno je da je proširenje digitalnog pristupa svima u vašem lancu snabdevanja pametan potez – od toga će imati koristi i vaše poslovanje i vaš klijent. Ulaganjem u EDI platformu možete osigurati da svi u vašem lancu snabdevanja mogu da iskoriste prednosti najnovijih digitalnih alata i resursa. Ovo će pomoći da vaše poslovanje bude efikasnije i produktivnije, a istovremeno će omogućiti nesmetano poslovanje na globalnom nivou.
Pa šta čekaš?
Kontaktirajte nas i počnite da širite digitalni pristup svima u vašem lancu snabdevanja već danas!