Kako EDI smanjuje troškove? 5 dokazanih metoda

Da li se vaše rastuće poslovanje suočava sa složenim, dugotrajnim i zbunjujućim procesom od naloga do gotovine? Da li vaši trgovinski partneri već koriste EDI integracije i traže od vas da uradite isto? Ako je tako, vreme je da razmotrite B2B/EDI integraciju – standardni način za prenošenje različitih vrsta informacija u zajedničkom formatu.

Uprkos svojoj reputaciji složenosti, EDI (elektronska razmena podataka) može značajno da uštedi vreme i novac u komunikaciji između preduzeća. Ali kako kvantifikujete ove prednosti?

Ovaj članak neće dati tačan izračun prednosti EDI-ja za vaše poslovanje, jer je svako preduzeće jedinstveno. Umesto toga, ima za cilj da vam da predstavu o tome šta EDI radi dobro i gde da identifikujete pokretače vrednosti.


Hajdemo do toga.


Vreme koje potrošite na proces od naručivanja do gotovine

Razmislite o tome koliko dugo vi ili vaši zaposleni provedete svaki dan unoseći *narudžbe

ili prodajei naloge i fakture... ili unošenjem u skladište ili transportna kretanja, utovarne listove, itd?


Sa EDI, obično ćete imati jednu osobu koja će se baviti nabavkom i drugim zadacima. Ovo smanjenje birokratije oslobađa vaš tim da se fokusira na stvarne poslovne aktivnosti.


Šta bi još vaši zaposleni mogli da rade sa ovim dodatnim vremenom? Oni su kreativni umovi vašeg poslovanja, sposobni da pokrenu inovacije i rast. Na kraju krajeva, nema mnogo kreativnosti u ručnom kreiranju narudžbenice, zar ne?


Mogućnost povećanja prodaje ili smanjenja izgubljenih prilika omogućavanjem EDI-ja

Uspostavljanje EDI-ja olakšava uključivanje velikih novih prodavaca: mnogi neće ni razgovarati o cenama dok ne budete sposobni za EDI. Ovo je jasan izvor vrednosti, jer možete odmah proceniti potencijalnu veličinu njihovih porudžbina.


Uz EDI, možete lako da dodate nove partnere i povećate prodaju postojećih jednostavno zato što je vaš proces od narudžbine do gotovine brz i efikasan. Pored toga, EDI omogućava vašim klijentima da prenesu ceo katalog na mreži, što znači opsežnije liste proizvoda i veću potencijalnu prodaju.


Potencijal za povećanje marže poboljšanjem efikasnosti vašeg lanca snabdevanja

Sve što povećava marže je odlično. Na primer, prelazak sa veleprodajne prodaje na veliko na ponudu automatizacije isporučenih brodova putem EDI-a može povećati vaš prihod za dodatnih 10-25% maloprodajne vrednosti po artiklu koji se prodaje onlajn prodavcima. Ova promena ne samo da poboljšava vašu kontrolu nad kanalom prodaje već i povećava ukupnu profitabilnost.


Takođe, možete da sprovedete analizu troškova do usluge za svoje najvrednije klijente, procenite profitne marže za svakog od njih i optimizujete svoje operativne troškove pomoću EDI. Na primer, automatizacija obrade porudžbina i upravljanja zalihama može značajno smanjiti troškove, pojednostaviti operacije i poboljšati ukupnu efikasnost.


Poboljšana preciznost podataka vam štedi novac na mnogo načina

Svako ko je isporučio proizvode velikom prodavcu i bio je finansijski kažnjen zna da unošenje pogrešnih informacija u vaš sistem može imati skupe posledice ako se desi greška. Dakle, izbegavanje ručnog unosa naloga korišćenjem EDI-ja zapravo smanjuje rizik od kazni i kredita.


Tačnost podataka takođe pomaže u upravljanju zalihama. Preduzeće koje koristi EDI za upravljanje zalihama može da proverava svoje zalihe dnevno ili čak na sat, obezbeđujući ažuriranja u realnom vremenu o kretanju zaliha. Ovo ubrzava obradu porudžbina i omogućava bržu isporuku kupcima optimizovanjem ruta isporuke. Takođe, drastično smanjuje vreme potrebno za obaveznu godišnju reviziju zaliha.


Ušteda papira i dokumenata

Zaista ne želite da se oslanjate na procese trgovanja na papiru u 21. veku. Preduzeća koja to rade moraju da pokriju troškove kao što su štampanje obrazaca, poštarina, administrativni troškovi za arhiviranje i preuzimanje, unos podataka i ručna validacija informacija. Pored toga, postoje glavobolje kao što su sporovi narudžbenice ili plaćanja i usaglašavanje faktura zbog grešaka kao što su nečitak rukopis i ručni unos podataka. Zaustavite ove zastarele procese i izračunajte koliko biste mogli da uštedite pomoću EDI-ja.


Takođe, uz EDI, nema potrebe za fizičkim ili dodatnim skladištenjem dokumenata. Ovo čini pronalaženje dokumenata mnogo lakšim i bržim od rada sa tradicionalnim papirnim dokumentima ili dokumentima koji su uskladišteni u različitim fasciklama i sistemima.


Zaključak

Ako želite da kvantifikujete uštede od EDI integracijske platforme, potrebno je da sprovedete studiju specifičnu za vaše poslovanje. Šta nameravate da postignete? Da li nameravate da koristite EDI za naručivanje materijala, obradu narudžbi kupaca, predviđanje ili prenos velikih datoteka? Ili sve što je rečeno? Ispitajte vreme i troškove onoga što će EDI sistem zameniti.


Ako vaše poslovanje raste i primate više od 10 porudžbina nedeljno, rešenje za EDI integraciju je verovatno pravi izbor.


Još čekate? Automatizujte svoje poslovanje i postanite korisnik REDOK-a.

Start writing here...

EDI mrežni prolaz i EDI transakcije – Pojašnjenja