Ako razmišljate o tranziciji postojeće B2B integracije u oblak ili još uvek nemate rešenje za B2B integraciju, a niste sigurni da li je oblak pravi put za vaše poslovanje, ovaj vodič je za vas.
Tradicionalno, kompanije su se oslanjale na elaborirane kompjuterske sisteme za skladištenje svih svojih važnih informacija i vitalnih podataka. Velike kompanije trebale su da imaju kompletnu IT infrastrukturu posvećenu obradi i čuvanju svih ovih podataka, kao i poseban tim ljudi za održavanje i nadogradnju ovih programa i sistema. Manje kompanije bi teško mogle da održe korak i finansiraju sve te investicije. Međutim, evolucija IT-a je otvorila priliku za alternativne načine rada koji su fleksibilniji i isplativiji, i tu dolazi računarstvo u oblaku. U stvari, verovatno je da već koristite neke usluge u oblaku; alatke kao što su Gmail, Google disk ili Dropbox. Iako je računarstvo u oblaku brzo, pouzdano i jeftino, i postoji već neko vreme, mnoge kompanije nisu voljne da pređu na ovaj „novi“ model. Da bismo vam pomogli da odlučite, pripremili smo pregled prednosti i nedostataka računarstva u oblaku, tako da možete imati sve informacije koje su vam potrebne da biste razmotrili mnoge načine na koje računarstvo u oblaku može da vam pomogne da rastete, optimizujete svoje resurse i pojednostavite svoje poslovne procese.
Prednosti i mane računarstva u oblaku za B2B integraciju
Jedna od prvih briga koje naši klijenti obično postavljaju sa „oblakom“ jeste bezbednost. Realnost je da je gubitak podataka moguć u bilo kom IT sistemu i da su sajber-napadi pravi rizik, ali rizik da događaj utiče na vaše podatke u oblaku je zapravo mnogo manji nego kod tradicionalnih internih IT sistema. Bilo koji broj fizičkih incidenata, poput strujnog udara, prolivenog pića ili katastrofe poput požara, predstavlja pretnju vašim podacima. S druge strane, dobavljači usluga u oblaku postavljaju sigurnost kao prioritet. Oni ulažu mnogo vremena i resursa da svoj softver zasnovan na oblaku učine što bezbednijim, verovatno mnogo bezbednijim od onoga što bi mala i srednja preduzeća mogla da urade. A zbog veličine svojih operacija, oni su u mogućnosti da izvrše najsveobuhvatnije investicije u rezervne kopije, kapacitete i planiranje za nepredviđene slučajeve i oporavak. Još jedna važna stvar je internet konekcija. Sa oblakom, morate imati stabilnu internet vezu. Ne postoji drugi način da se to zaobiđe. Na sreću, ovo je uslov koji je lako ispuniti u većini slučajeva danas.
Prednosti računarstva u oblaku za preduzeća
Postoje mnoge prednosti računarstva u oblaku, od smanjenih troškova i bržeg toka novca, do boljeg korisničkog iskustva i zadovoljnijih zaposlenih. Sa računarstvom u oblaku, možete da pomerite fokus sa zadataka koji nemaju dodatnu vrednost i umesto toga poboljšate komunikaciju za kritične funkcije. I znamo da je u digitalizovanom svetu uspešna digitalna komunikacija imperativ za dugoročni uspeh. Evo nekih ključnih prednosti od kojih vi i vaše preduzeće možete imati koristi od oblaka:
1. Fleksibilnost i skalabilnost
U poređenju sa tradicionalnim rešenjima na licu mesta, oblak nudi znatno veću fleksibilnost i skalabilnost. Ako ste mala kompanija koja traži jednostavne načine da unapredite svoje svakodnevne poslovne operacije, rešenje na licu mesta je jednostavno preskupo i komplikovano. S druge strane, za veće kompanije sa postojećim internim rešenjem, može biti prilično teško i skupo uskladiti promenjive potrebe tržišta sa postojećim lokalnim rešenjem i IT resursima. Ali ako umesto sopstvenog kapitalnog ulaganja u IT infrastrukturu, imate pristup prilagodljivom oblaku, lako je proširiti na kapacitet koji vam je potreban. Isto tako, ako se vaše potrebe za obradom ili skladištenjem iz bilo kog razloga smanjuju (mislite na pad prodaje nakon sezone ili pandemije), lako možete smanjiti svoj kapacitet.
2. Prednosti bezbednosti u oblaku
Već smo spomenuli da su podaci koji se čuvaju u bezbednom oblaku obično bezbedniji nego na tradicionalnim serverima, pre svega zato što provajderi u oblaku ne mogu sebi priuštiti da izgube klijente zbog loše bezbednosti, pa se postaraju da dobro vode računa o vašim podacima. Oslanjamo se na moćni AWS oblak (AWS je akronim za Amazon Web Services. To je sveobuhvatna platforma za računarstvo u oblaku koju obezbeđuje Amazon.com.) , jer se ovde nalazi naša platforma. AWS bezbednosni principi važe širom sveta, što znači da ste zaštićeni gde god da se nalazite. AWS obezbeđuje višeslojnu zaštitu vaših podataka, od fizičke infrastrukture do ivičnih bezbednosnih mehanizama, kao što su šifrovanje i kontrola pristupa. Na taj način ste u sigurnim rukama iskusnih stručnjaka koji pružaju usluge velikom broju klijenata, tako da ne morate da brinete o tehničkoj strani bezbednosti. Ako uzmemo u obzir potrebe prosečnog vlasnika preduzeća koji upravlja malom kompanijom, oni naravno ne žele da se mešaju u detalje sajber bezbednosti ili troše dragoceno vreme i novac proučavajući mehanizme usklađenosti i izgradnju infrastrukture. Na kraju krajeva, za to su stručnjaci i pretpostavljamo da imate bolje stvari koje treba da uradite. Sa AWS-om, možete biti sigurni da su vaši podaci veoma bezbedni i u skladu sa svim relevantnim propisima kao što je GDPR, bez potrebe za bilo kakvim ulaganjem u infrastrukture ili opsežnog znanja o toj temi. Pored toga, šifrovanje je lako dostupno pritiskom na dugme i besplatno je za korišćenje. Iako će uvek postojati šansa za gubitak podataka, u bilo kom scenariju koji odaberete, oblak je najbezbednije mesto za sve vaše važne informacije – a takođe i najjednostavniji način za upravljanje i korišćenje.
3. Rešenje za plaćanje kako rastete
Sa lokalnim rešenjem, potrebno je da unapred planirate svoje proširenje i da znate koliko prostora za skladištenje će vam trebati za dve ili pet godina. Ovo može dovesti do nepotrebnih troškova i gubitka novca ako kupite previše kapaciteta koji na kraju ostane neiskorišćen. Smanjenje obično nije lako. Usluge u oblaku su sasvim druga priča. Nudimo model koji se plaća dok rastete, što znači da možete da planirate u hodu – počnite od malog i nadogradite na tome. Kada se vaše potrebe povećaju, možete dodati infrastrukturne komponente i ponovo možete smanjiti svoje rešenje ako se vaš rast iz bilo kog razloga uspori. Uštede unapred su značajne u poređenju sa tradicionalnom IT infrastrukturom jer su to operativni troškovi, a ne kapitalni troškovi, i nemate brige oko dugoročnog ulaganja u planiranje kapaciteta. Pored toga što imate fleksibilan kapacitet, takođe ste veoma fleksibilni u geografskom smislu jer oblak nije vezan za određenu lokaciju ili državu. Lako pristupite svojim podacima i koristite ih sa bilo kog mesta u svetu – EU, SAD, Kanada ili bilo gde drugde za koje odlučite da se proširite.
4. Oporavak od katastrofe
Iako možda nećete moći da sprečite svaku moguću katastrofu koja bi mogla da nanese štetu vašem poslovanju, definitivno možete smanjiti vreme potrebno za oporavak. Provajderi usluga u oblaku nude „najbolje u klasi“ sisteme i oporavak podataka, tako da možete da smanjite vreme uticaja izazvanog incidentom i sačuvate svoje tekuće operacije i reputaciju brenda. Ovo je mnogo teže i skuplje postići ako zavisite od sopstvenog sistema u kući.
5. Mobilnost
Nešto što postaje sve važnije kako ulazimo u svet rada na daljinu je mobilnost. Poslodavci više ne moraju stalno da rade isključivo na svom radnom prostoru, tako da ima smisla samo da bude u stanju da se uskladi sa udaljenom prirodom rada sa daljinskim pristupom podacima. Obezbeđivanje bezbednog pristupa internim IT sistemima dodaje još jedan sloj složenosti, odgovornosti i troškova za preduzeća, dok provajderi u oblaku rade sve ovo umesto vas.
6. Bolja komunikacija
Oblak je najbolji metod za povećanje digitalne komunikacije (i minimiziranje troškova). Omogućava transparentnost i bolju timsku saradnju, dok je deljenje datoteka jednostavno zbog trenutne sinhronizacije podataka. Ovo vama, našim klijentima, daje pristup važnim informacijama, pruža pouzdanu uslugu i kao rezultat toga imate srećnije i lojalnije kupce.
Nedostaci računarstva u oblaku
Nedostatak računarstva u oblaku broj jedan bi bila potreba za brzom i pouzdanom internet vezom. Naravno, ovo se obično može lako obezbediti, ali može predstavljati izazov u nekim specifičnim situacijama. Još jedan mogući nedostatak može biti složenost migracije podataka na druge sisteme ako promenite dobavljača, tako da bi ovo moglo biti razlog za razmatranje pri izboru sa kim raditi. Konačna briga je obično bezbednost. Međutim, ako odaberete pouzdanog i profesionalnog partnera sa iskustvom u ovoj oblasti, balans verovatnoće je da će njihovo ulaganje u mere bezbednosti i iskustvo na terenu prevagnuti u velikoj meri bilo koju individualnu IT operaciju u kompaniji. Možemo sa sigurnošću reći da za rešenje zasnovano na oblaku, prednosti su daleko veće od nedostataka.
Prednosti računarstva u oblaku za vaše poslovanje
Kao stručnjaci za integraciju više od 15 godina, možemo zadovoljiti sve vaše potrebe za integracijom i pomoći vam da automatizujete i pojednostavite svoje poslovanje, istovremeno čuvajući vaše podatke bezbednim i zaštićenim. Ako ste mala kompanija u nastajanju koja ne vidi potrebu da ulažete u sopstvenu IT strukturu, ali biste želeli da imate B2B/EDI integracijsku platformu spremnu za korišćenje u trenutku, sa skupom ugrađenih funkcionalnosti koje mogu da odgovaraju vašim promenljivim potrebama, naše rešenje je savršeno za vas. Sa finansijske tačke gledišta, ovakvo jednostavno i prilagodljivo rešenje je takođe mnogo jeftinija opcija od kupovine i implementacije nove opreme na licu mesta, zatim angažovanja novog osoblja i pružanja odgovarajuće obuke. Ne treba vam ništa od toga sa našom platformom. Koristimo AVS oblak za hostovanje naše platforme, tako da ne morate da brinete o usklađenosti ili propisima. Mi radimo taj posao za vas, tako da možete da se usredotočite na svoju osnovnu delatnost umesto na pravila i upravljanje. Na kraju, možda je najveća prednost to što vam nije potrebna nikakva posebna infrastruktura ili dodatni troškovi dobavljača usluga kojima se upravlja – umesto toga, vi možete jednostavno koristiti našu intuitivnu platformu za sve vaše potrebe za razmjenom digitalnih dokumenata. Osim toga, nema velikih troškova unapred i ne morate da angažujete IT stručnjake da biste to uradili. Možete da počnete da koristite našu platformu u roku od nekoliko dana, uz pomoć naših video snimaka i tutorijala dizajniranih samo za korisnike poput vas. I, naravno, uvek nam se možete obratiti za bilo kakvu dodatnu pomoć.
Budućnost B2B integracije
Sa beskonačnim porastom podataka koje vidimo u današnjem digitalnom svetu, i kompanijama i pojedincima postaje sve teže da ispune sve zahteve tržišta, kao i vladine i bezbednosne propise, koristeći tradicionalni pristup na lokaciji. Računarstvo u oblaku počinje da se uspostavlja kao novi poslovni standard u obradi i skladištenju podataka, a posebno je pogodno za implementaciju uspešnih B2B integracija. Uz sve prednosti koje nudi, nisku cenu i gotovo beskrajnu fleksibilnost, lako je shvatiti zašto je budućnost B2B integracije definitivno u oblaku.